مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

عید قربان چیست؟

عید قربان ریشه در دوران قبل از تاریخ بشر دارد. انسان اولیه که از فهم طبیعت عاجز است، برای به دست اوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان ها میزند. این رسم نزد همه ملل و ادیان به اسامی مختلف موجود بوده است. این سنت طولانی بشری در اسلام نیز پذیرفته شده است.

در روایات مختلف دینی آمده است که ابراهیم در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی چندین بار در خواب به ابراهیم نازل شد و بدون ذکر هیچ دلیلی به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.

او پس از کشمکشهای فراوان درونی، در نهایت با موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر میروند و ابراهیم آماده سر بریدن فرزند محبوب خود می‌شود. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل خداوند که او را سربلند در امتحان می‌‌یابد، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم می‌‌فرستد.

این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه‌ای برای حجاج می‌‌گردد تا در این روز قربانی کنند و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم سازند. دراین روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا گردد. نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و شامل دو رکعت است.

عرفات و عرفه

عرفات نام صحرایی است وسیع و هموار، در دامنه کوهی به نام "جبل الرحمه" که در جنوب شرقی مکه قرار دارد.

طول تقریبی این صحرا دوازده کیلومتر و عرض آن 5/6 کیلومتر است. عرفات در 21 کیلومتری مکه واقع شده و بخش عمده آن از حرم خارج است.

برخی آن را جمع "عرفه" و به معنی کوه و بلندی ذکر کرده اند، بعضی نیز آن را از عرفان، شناخت و معرفت دانسته و برای چنین نامگذاری نیز ریشه های تاریخی قائل شده اند. از جمله آن که حضرت آم و حوا پس از هبوط به زمین و بعد از جدایی طولانی در این صحرا به یکدیگر رسیده و با هم آشنا شده اند.

عده ای نیز گفته اند عرفات ( به معنای آشنایی ) به آن علت است که حضرت ابراهیم (ع) در اینجا توسط جبرئیل با مناسک خود آشنا و به آنها عارف شد. 

وقوف در عرفات نه تنها یکی از ارکان اصلی مناسک حج است و حج بدون عرفه حج نیست، بلکه این وقوف دارای فضایل بسیار ارزشمندی است.

تمام زائران خانه خدا روز نهم ذی الحجه به این سرزمین مقدس آمده و در آن وقوف می کنند.

در منابع تاریخی آمده است محل وقوف رسول خدا (ص) همان محل وقوف حضرت ابراهیم بوده است. قبیله قریش در دوران جاهلی و آغاز اسلام در عرفات وقوف نمی کردند، زیرا معتقد بودند اهل حرم هستند و باید برخلاف سایر مردم در داخل حرم وقوف یابند، ولی خداوند دستور داد که همه باید در عرفات وقوف پیدا کنند 

ارزشها و دستاوردهای وقوف آگاهانه در عرفات
عرفه روز شناخت و آگاهی است از جمله روز شناخت خدا و صفات الهی

شناخت خود یا خودشناسی

شناخت جهان

شناخت آخرت

شناخت پیامبران

خودسازی با صفات الهی

پرورش نفس با کمالات الهی

 توبه و بازگشت به خدای مهربان

عرفه

تا غروب آفتاب دستش رو به آسمان بلند بود و با تضرع اشک می‌ریخت ... تا بالاخره بخشیده شد... نهم ذیحجه  روز عرفه است. خداوند متعال در این روز به سه مکان و سه گروه از انسانها، توجه ویژه دارد: 

 1 . کربلا و زائران امام حسین (ع). 

 2. صحرای عرفات (در نزدیکی مکه) و حجاج بیت الله. 

 3 . هر جا از دنیا که دستی به سوی او بلند شود و دلی بشکند.  

چرا «عرفه»؟ ـ آنگاه که جبرئیل (ع) مناسک حج را به حضرت ابراهیم (ع) می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت : «عرفت؟» یعنی «یاد گرفتی؟» و او پاسخ داد آری. لذا به این نام خوانده شد. ـ وجه دیگر اینکه مردم از این جایگاه و در این سرزمین به گناه خود اعتراف می‌کنند. ـ بعضی دیگر هم آن را جهت تحمل صبر و رنجی میدانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد ؛ چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است.  

نگاهی به تولد و دوران امامت

شهادت حضرت ابی جعفر، را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (علیه السلام) و عموم شیعیان و محبین حضرتش تسلیت عرض می کنم، آن حضرت در سال 57 هـ ق در مدینة النبی به دنیا آمدند و حدود 39 سال همراه پدر بزرگوارشان امام العارفین و زین العابدین علی بن حسین (علیهما السلام) بودند، حضرت امام سجاد(ع) در سال 94 هجری قمری به شهادت رسیدند و از آن تاریخ به بعد امامت به امام باقر (علیه السلام) رسیده و حدود 18 سال سکان امامت و هدایت را بر عهده داشتند و در سال 114 هجری  قمری به شهادت رسیدند و در آن هنگام عمر شریف ایشان 57 سال بود.

هر یک از امامان معصوم(ع) دارای خصلت‌ها و ویژگی‌های خاصی بودند که در آن صفت جلوه گر شدند؛ البته معنی این جمله این نیست که دیگر امامان معصوم(ع) آن ویژگی‌ها را ندارند، بلکه به اعتقاد ما که برگرفته از قرآن و روایات و زیارات و تاریخ است، همه امامان معصوم(ع) جامع جمیع فضائل و کمالات می باشند و جمیع علوم انبیاء و علم اولین و آخرین را داشته‌اند، همه آنها کاظم بودند ؛ صادق و حلیم بودند و .... لکن به اقتضای زمان و مقتضیات روزگار شان تجلیات و ظهور و بروز ویژه ای داشتند.

غدیر کجاست؟

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع علی (ع) را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

محمد(ص) پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد. عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر (که مورد تأیید شیعیان و اهل تسنن است) می‌باشد 

دوستان عزیز که دوست دارند در مورد ائمه اطهار بیشتر بدانند روی گزینه آرشیو موضوعی سمت راست وبلاگ  گزینه ((ائمه معصومین)) را کلیک کنند تا تمام موارد یکجا نمایش داد شود

بــــادکـــنـکهـــــا


    در یک شهربازی پسرکی سیاهپوست به مرد بادکنک فروشی نگاه می کرد که از قرار معلوم فروشنده مهربانی بود.
    بادکنک فروش برای جلب توجه یک بادکنک قرمز را رها کرد تا در آسمان اوج بگیرد و بدینوسیله جمعیتی از مشتریان جوان را جذب خود کرد .
    سپس بادکنک آبی و همینطور یک بادکنک زرد و بعد ازآن یک بادکنک سفید را رها کرد.
    بادکنک ها سبکبال به آسمان رفتند و اوج گرفتند و ناپدید شدند.
    پسرکی سیاهپوست هنوز به تماشا ایستاده بود و به یک بادکنک سیاه خیره شده بود.
    تا این که پس از لحظاتی به بادکنک فروش نزدیک شد و با تردید پرسید : ببخشید آقا! اگر بادکنک سیاه را هم رها می کردید آیا بالا می رفت ؟
    مرد بادکنک فروش لبخندی به روی پسرک زد و با دندان نخی را که بادکنک سیاه را نگه داشته بود برید و بادکنک به طرف بالا اوج گرفت وپس از لحظاتی گفت :
    " پسرم آن چیزی که سبب اوج گرفتن بادکنک می شود رنگ آن نیست بلکه چیزی است که در درون خود بادکنک قرار دارد"

    دوست من ... چیزی که باعث رشد آدمها میشه رنگ و ظواهر نیست ...
    رنگ ها ... تفاوت ها ... مهم نیستند ... مهم درون آدمه، چیزی که در درون آدم ها است تعیین کننده مرتبه و جایگاهشونه و هرچقدر ذهنیات ارزشمندتر باشه ، جایگاه والاتر و شایسته تری نصیب آدم ها میشه

گرگ گرسنه کودکی را خورد

تهران امروز: پسر بچه‌ای 4 ساله عصر روز گذشته در یکی از روستاهای شهرستان خدابنده استان زنجان توسط گرگ دریده شد.

این پسر بچه 4 ساله حین بازی در اطراف خانه خود، مورد حمله گرگ گرسنه‌ای قرار گرفت و این گرگ، کودک را دریده و با خود به صحرا برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی زنجان، تلاش پلیس با همکاری اهالی روستا برای پیدا کردن کودک آغاز شد و پس از مدتی جست‌وجو، پسر بچه در دره‌ای دور افتاده در حالی که قسمتهایی از شکم و دستهای وی توسط گرگ دریده شده بود، پیدا شد.

این کودک به درمانگاه منتقل شد که به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد 

 

من این مصیبت بزرگ را به تمام بچه ها و پدر و مادر آن کودک تسلیت میگوییم و امیدوارم والدین بیشتر مواظب بچه هایشان در روستاها باشند و نگهداری سگ شاید کمک فراوانی به ساکنان روستا ها برای جلو گیری از این حوادث تلخ می شود امید وارم پیشنهادم به گوش خیلی هابرسد

نتایج نهای اراء اعلام شده به آموزش و پرورش استان بوشهر

 آرای کاندیدای شورای دانش آموزی دبستان شهدای بسیج   

 

 

ردیف

نام ونام خانوادگی

کلاس

تعداد آرا ء

1

ابوالفضل قضایی

پنجم

109

2

سید محمد مهدی نژاد حسینیان

پنجم

52

3

حسین گلستان

پنجم

45

4

محمد حسین لک

چهارم

42

5

محمد جواد حق نجات

چهارم

42

6

محمد امین حاجیانی

پنجم

41

7

عادل حیدری

چهارم

40

8

احسان کره بندی

چهارم

40

9

محمد اسماعیل

پنجم

37

10

سید عبدالحمید رکنی

پنجم

36

11

حسین سیار

پنجم

35

12

علیرضا برهمند پور

پنجم

35

13

آرمین گشتاسبی

چهارم

33

14

سجاد عوض پور

چهارم

33

15

پویا حسن زاده

چهارم

33

16

معین پولادی

پنجم

33

17

محمد جعفر اسکندری

پنجم

31

18

امید اکابریان

چهارم

31

19

امیر محمد حسینی

سوم

30

20

علی بهادری

سوم

27

21

سید علی رفاهی

سوم

25

22

هومن ابول پورهمایی

چهارم

25

23

علی میرزایی

چهارم

22

24

مجتبی منصور زاده

پنجم

22

25

علیرضا کریم خانی

سوم

22

26

علیرضا مفتخر

پنجم

21

27

مهدی کامیاب

چهارم

20

28

حمید رضا صادق

چهارم

18

29

امین نگهبان

سوم

17

30

امیر حسین زندویان

چهارم

17

31

محمد حسین زاهد دوست

سوم

17

32

امیر حسین غلامی

سوم

16

یک خبر فوری

باسلام  

با اعلام  معاون محترم پرورشی دبستان شهدای بسیج در خصوص نتایج انتخابات دیروز  حکایت از پیروزی قطعی و تفاوت فاحش اراء ابوالفضل با سایر رقبا دارد  

ما والدین ابوالفضل ضمن تبریک به  عزیز  دلمان   آرزوی موفقیت و سربلندی اش در سایر مراحل زندگی را برای تک گل سرخ باغ زندگی مان  آرزو می کنیم. همچنین از کلیه دانش آموزان عزیزی که به ابوالفضل اعتماد نموده اند تشکر کرده و امیدواریم که ابوالفضل قدردان این اعتماد شما باشد و بتواند کمک موثری به شما عزیزان داشته باشد.  

در پایان از مدیر محترم دبستان شاهد جناب جمادی معاونان محترم ایشان و معلمین فهیم آن مدرسه قدرانی مینمایم. 

همچنین از محبتهای سرکار خانم ارنوازو جناب آقای مدنی پور که الطا فشان همیشه مشمول خانواده ما است خالصانه تقدیر به عمل می آوریم  

از درگاه ایزد منان سلامتی و تندرستی و دلخوشی همه شما را مسئلت مینماییم  

  

پدر و مادر ابوالفضل ۴/۸/۱۳۸۹