مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

بتول

آیا می دانید؟

اولین زنی که ملقب به بتول و عذرا شد . حضرت مریم (س) بود

سه چیز است که ...

پیامبر اکرم (ص):سه چیز است که در هر کسی باشد ُ خداوند بزرگ او را در پناه خودش جای می دهد و به بهشتش داخل می کند : مدارا کردن با افراد ضعیف - مهربانی کردن با پدر و مادر - نیکی کردن با افراد زیر دست 

  

منبع:نهج الفصاحه ص۱۲۷

ماه رمضان آمد

کم کم صدای پای دعای افطار و سحر بگوش می رسد .کم کم انسانهای پاک خود را برای مهمانی خدا آمده می کنند . راستی چرا ماه رمضان را ماه میهمانی خدا می نمامند ولی به هر حال اگر کسی نتواند از این ماه که همه از اون تعریف میکنند و اینقدر اهمیت دارد استفاده کنند خیلی خیلی ضرر می کنند  

من امید وارم همه مومنان عزیز در سلامت و تندرستی کامل بتوانند روزه بگیرند و من و خانواده و تمام دوستان را فراموش نکنند  

عاقبت انسان حسود

ارسطو را گفتند: به چه سبب حسود بیش از دیگران اندوهناک است؟ گفت: بدین سبب که وی مانند هر کسی غم و اندوه هایی مربوط بع زنگی شخصی خود را دارد ؛اندوه وی بر شادی های مردم نیز به آن غم ها افزوده میگردد. 

 منبع : معارف معاریف ج۴ ص۵۳۲

حق پرستان

از عارفی پرسیدن : چرا حق پرستان به تماشای کوه و صحرا تمایل دارند نه به شهر و عمارت ؟  گفت: چون کوه و صحرا ساخته خداست وشهر و عمارت ساخته انسان  

 

منبع: نوا ص۳۸۳ 

 


فخر رازی عالم برزگ اهل سنت می گوید: هر که علی(ع) را پیشوای دینی خود قرار دهد ُ حقا به دستاویز محکمی در دین و دنیای خود چنگ زده است.  

 

منبع: تفسیر کبیر ج۱ص۲۰۵ 

  


 

از حضرت امام رضا (ع) پرسیدند: چگونه به این مقام رسیدید ؟ فرمود: بر در قلبم نشستم و نگذاشتم که غیر خدا در آن وارد شود. 

 

منبع: کبریت احمر ص۳۰۵

من عاشق مسافرت هستم

با سلام و تبریک ولادت باسعادت حضرت صاحب الزمان (عج) به همه شما خوبان منتظر او  

او می آید و جهان را پر از عدل وبرابری میکند 

امسال تابستان به اتفاق خانواده رفتم دریاچه گهر در ارتفاع نزدیک ۳۰۰۰ متری از سطح دریا در استان لرستان و در دامنه اشترانکوه ... جای شما جالی بود چقدر خوش گذشت . من و زری کوچلو بیش از شش ساعت الاغ سواری کردیم تا به دریاچه رسیدیم شب هم آنجا ماندیم چقدر خوب بود شعر خوانی چند جوان تا صبح نگذاشت بخوابیم بعد هم گله های گراز که از بس ادم دیده بودن اهلی شده و هیچگونه خطری نداشتن سه چهار تا اونها هم کنار چادر ما مشغول غذا خوردن بودن بدون اینکه هیچ آسیبی به ما برسانند ... بعد از سفر به زنجان و تهران به دیدار پدر بزرگ مادر بزرگ رفتیم  و به بوشهر آمدیم با دنیایی خاطره که همیشه در ذهن من جاوید خواهد بود