ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

انتظارات مدرسه از دانش آموزان

 

وظایف دانش ­آموزان

  1. حضور فعال و به موقع در مدرسه ، شرکت در مراسم صبحگاه و رعایت شئونات اسلامی.
  2. انجام تکالیف محوله طبق دفترچه­ برنامه­ ریزی تحصیلی و تمرینات مشخص شده از سوی دبیران.
  3. حضور در مدرسه با آمادگی لازم آموزشی جهت پاسخگویی مطلوب به پرسشهای کلاسی.
  4. رعایت انضباط در کلاس، حیاط، نمازخانه و سایر فضاهای مدرسه و سرویس.
  5. رعایت احترام به کادر اجرایی، دبیران، خدمتگزاران و همکلاسی­ها
  6. حضور فعال در کلیه برنامه های تربیتی مدرسه (  مذهبی و ملی )
  7. رعایت بهداشت فردی و تلاش در جهت حفظ بهداشت و نظافت مدرسه.
  8. کسب رتبه­ ممتاز ( خیلی خوب ) در امتحانات کلاسی چنانچه رتبه­ دانش­ آموزی از حداقل تعیین شده کمتر باشد، تمهیدات جدیدی برای رفع ضعف احتمالی تدبیر خواهد شد.

امیداست در این سالتحصیلی   توفیقات چشمگیری در ابعاد نوآوری تربیتی، آموزشی، انضباطی حاصل گردد.  انشاءا.

کاروانی که بود بدرقه اش لطف خدا                  بـه کرامت بنشیند ، به جلالت بـرود

ازآغاز عهد و پیمانی بستیم و اصل هایی را در اداره این واحد آموزشی با اولیاء گرامی مطرح کردیم که همچنان برآن عهدو پیمانیم و ازهمراهی و همدلی بسیار عالی اولیاء و دانش آموزان عزیز سپاسگزاریم.

12 ویژگی یک مدرسه موفق


نقش محیط‌های بنیادی، یعنی خانواده و زمینه‌های تعلیم و تربیتی آن مستغنی از تاکید و گفتگو است اما چون معلم به عنوان سازنده و فرم‌دهنده شخصیت دانش‌آموز نقش کلیدی دارد باید در درجه اول و پس از وی بقیه کارکنان مدرسه به درجات بالایی از بلوغ فکری رسیده باشند... ویژگی‌های مدارس موفق عبارت‌اند از:  

۱) در یک مدرسه موفق تاکید مناسب و مشخصی بر موفقیت درسی دانش‌آموز وجود دارد و تا امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه، علاقه‌مند و صمیمی به کار تعلیم عهده‌دار امر تدریس در آن مدرسه نباشند امکان برخورداری و توفیق دانش‌آموزان ناچیز است.  

۲ ) در یک مدرسه موفق از دانش‌آموزان انتظار می‌رود که در زمینه کار و رفتار خود مسوول باشد و مدیر یا ناظم مدرسه خطای دانش‌آموزی را به حساب دیگر دانش‌آموزان منظور نکند. 

 ۳) در یک مدرسه موفق معلمان در محیط آموزشی باید خود الگوهای خوبی از اخلاق، رفتار، صداقت و دیگر صفات مطلوب آموزشی باشند.  

۴) در یک مدرسه موفق باید روابط و اوقات معلم با دانش‌آموز چنان تنظیم شود که امکان پاسخگویی به مشکلات شخصی دانش‌آموز را داشته باشد.  

۵) آموزگاران موفق یک مدرسه آنهایی هستند که با داشتن رفتار مثبت یعنی رابطه‌ای صمیمی و مطلوب با دانش‌آموز مورد علاقه وی قرار گیرند چون معلمانی که روش‌های توأم با ترس و تهدید، استهزا، انکار، یأس و نومیدی را به کار می‌برند به احتمال زیاد در مورد شاگردان‌شان ناموفق‌تر از گروهی هستند که از این روش‌ها پرهیز می‌کنند. ۶ 

) در یک مدرسه موفق این واقعیت باید پذیرفته شده باشد که دانش‌آموزان متفاوت، توانایی‌های یادگیری متفاوتی دارند بنابراین کودک به دلیل آنچه به خوبی انجام داده تشویق می‌شود ولی به علت اینکه کسی کاری را بهتر از او انجام داده تنبیه نمی‌شود و یا مورد مقایسه تحقیرآمیز قرار نمی‌گیرد. 

 ۷) یک مدرسه موفق با یک جریان دایمی و زنده با خانواده دانش‌آموز در ارتباط است. ۸) در یک مدرسه موفق به این امر توجه می‌شود که همیشه از بین دانش‌آموزان، افرادی که مشکلات قابل تحمل روانی دارند وجود داشته و معلمان با آنها هماهنگی دارند.  

۹) در یک مدرسه موفق رابطه یک جانبه و از بالا به پایین که متاسفانه محور فکری است مردود و به جای آن کوشش برای ایجاد اعتماد به نفس و تقویت روحیه مستقل و سرزنده و صمیمیت با دانش‌آموز منظور شده است تا در پناه آن نیروی بالقوه وی را در جهت ابتکار، تفکر و خلاقیت به حداکثر پتانسیل خود افزایش دهد.  

۱۰) معلمان یک مدرسه موفق باید در جریان زنده و مستمر تعلیم و تعلم بوده و در تمام مدت کار آموزشی خود از فراگیرندگان باشند. علاقه به تدریس، روحیه همکاری با دیگران در مدرسه، صبر و خودداری، آشنایی با اصول روان‌شناسی، شناخت قوانین رشد، یادگیری و خصوصیات سنی گروه‌های متعدد از ویژگی‌هایی است که یک معلم موفق دارا است و با این زمینه‌ها می‌تواند در تکوین شخصیت دانش‌آموز نقش موثری داشته باشد. ۱۱) یک مدرسه موفق همه ساله آموزش‌های منظم و مکرری را برای معلمان خود در دست اجرا می‌گذارد تا از طریق تشکیل کلاس‌های ویژه، تهیه مجلات مربوط به آنها و یا ایجاد آموزش‌های ضمن خدمت مشخص و هدفدار هرچه بیشتر بتوانند انگیزش، آگاهی و علاقه‌مندی آنان را در جهت پیشبرد برنامه و شکوفا کردن استعداد دانش آموزان فراهم کرده و ارتقا دهند.  

۱۲) در مدرسه موفق، معلم باید در تربیت دانش‌آموز واقع‌بین بوده و انتظار ساخت دوباره شخصیت او را نداشته باشد زیرا الگوی بنیادی شخصیت کودک پیش از ورود به مدرسه شکل گرفته و مدرسه نمی‌تواند و نباید سعی کند شخصیت جدیدی در کودک به وجود آورد. دکتر حسن ضیاءالدینی - مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری روزنامه سلامت

ضد حال

 ضدحال یعنی وقتی منتظر فیلم  مورد علاقت هستی برق بره  

ضدحال یعنی بعد از کلی مصیبت که بابات برات موبایل ثبت نام کرده همه سیمکارتا بیاد جز مال تو 

ضدحال یعنی یه جلسه سر کلاس نری فقط همون یه جلسه استاد حضور غیاب کنه

ضدحال یعنی با شکم گرسنه بری تو صف ژتون تموم کرده باشن

ضدحال یعنی یه هفته قبل از اینکه جشن تولد بگیری خاله مامانت فوت کنه

ضدحال یعنی با.۹.۷۵ افتادن

ضد حال یعنی یه مانتو خوشگل بخری همون روز اول گیر کنه به صندلی پاره بشه

 ضدحال یعنی صبح ساعت ۷ بری سر کلاس استاد نیاد 

ضدحال یعنی بعد اینکه کلی افه زبان اوومدی نمره زبانت بشه ۱۰ 

ضدحال یعنی داداش کوچیکت ۲شاخه مودمو اشتباهن بزنه تو پریز برق  

ضدحال یعنی نفر ۱1۰۰۰۰۰کنکور شدن

ضدحال یعنی کارگردان شدن حنا مخملباف 

ضدحال یعنی خواننده شدن میناوند 

ضدحال یعنی پژو آر- دی 

ضدحال یعنی فیلم ژاپنی

ضدحال یعنی گل خوردن دقیقه 92 

ضدحال یعنی صبح روزی که با دوستات میخوای بری کوه بارون بیاد

ضدحال یعنی از سرویس دانشگاه جا موندن

ضدحال یعنی عینکت سر جلسه امتحان بیفته زمین بشکنه

ضد حال یعنی سر جلسه امتحان خودکارت تموم بشه

ضدحال یعنی تاکسی سوار شی وسط راه بنزین تموم کنه

ضدحال یعنی دفترچه تلفنتو گم کنی 

چرا جریان اصلاح طلب خواهان احیای برجام است؟

شیما احمدی- یادداشتی از هفته نامه شما
اصلاح طلبان بزرگترین دستاورد خود در دولت تدبیر و امید را مذاکره با آمریکا و توافق برجام می دانند و مذاکره و احیای جسد برجام را تنها راه نجات کشور از مشکلات کنونی تلقی می کنند و معتقدند تقابل با آمریکا نتیجه‌ای جز محدودیت و تحریم فلج‌کننده نداشته است، لذا مذاکره با آمریکا را اولویت کشور بعد از انتخابات آمریکا و رای اوری جو بایدن می دانند جریان اصلاح طلب از مذاکره با ترامپ هم به شدت استقبال می کردند حالا این جریان مذاکره با بایدن و حل مشکلات کشور توسط مذاکره با او را در بوق و کرنا می کند گفته ظریف مبنی بر اینکه بایدن با ترامپ تفاوت دارد و یا اظهارات روحانی مبنی بر اینکه اجازه فرصت‌سوزی را نمی‌دهیم، تحت تأثیر این نگاه صورت گرفته است اما جریان مقابل اصلاح طلبان یعنی اصولگرایان مذاکره با امریکا و توافق برجام را خسارت محض می دانند .

جریان اصولگرا با توجه به روند برجام و بدعهدی همه کشورهای 1+5 و از همه مهم‌تر خروج آمریکا از برجام و اعمال فشارهای بیشتر بر ایران را مهمترین دلایل خود برای مخالفت با مذاکره و احیای مجدد برجام ذکر می کنند

واقعیت این است که اصلاح طلبان به از سرگیری مذاکرات و احیای برجام اصرار می کنند چون عملکرد بسیار ضعیفی در مدیریت کشور و حل مشکلات آن داشته اند و این جریان سعی دارد با برجسته سازی نقش تحریم ها دلیلی برای عملکرد ضعیف خود بتراشد این در حالی است که اکثر کارشناس ها بخش عمده مشکلات کشور را محصول سوء مدیریت در داخل کشور می‌دانندو اگر سوء مدیریت‌ها در داخل کشور نبود، تحریم‌ها بی‌اثر و یا بسیار کم‌اثر بودند

================

البته فرار به جلو توسط اصلاح طلبان در دوران مختلف دیده شده و بی مدیریتی فعلی دولت را نقض برجامی که به کشور فرجامی نداشت می دانند . این خانه ( مدیریت تدبیر و تکرار ) از پای بست ویران است

آشنایی با سوره یس

نام سوره: یس

تعداد آیات: 83

تعداد کلمات: 733

 معانی نام سوره:

 نامهای دیگر:

 ویژگیهای سوره: 

موضوعات مطرح شده:

 فضیلت قرائت و خواص سوره یس

  ادامه مطلب ...

انقلابی یا انقلابی نما

 چهار ویژگی انقلابی‌گری در بیانات رهبر معظم انقلاب

یک. تقوا باید سرلوحه زندگی هر انقلابی باشد

دو. «انقلابی» باید مبانی را بشناسد

سه. «انقلابی» باید وظیفه خود را بشناسد و به آن عمل کند

«چهار :  دوری از تنبلی، ناامیدی و محافظه ‌کاری»


عین جمله مقام معظم رهبری :

«ممکن است فردی نسبت به مفاهیم انقلاب و عمل انقلابی، بهتر حرکت کند و فرد دیگری با شدت و جدیت او حرکت نکند، اما هر دو انقلابی هستند و نمی‌ توان هر فردی را که در مسیر شاخص ‌های انقلاب قرار دارد، اما خوب حرکت نمی کند؛ متهم به غیر انقلابی گری و ضد انقلاب بودن، کرد


  انقلابی بودن  به معنای کنش فعالانه در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی است.»

«انقلابی بودن، یعنی التزام فکری و عملی به مبانی، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی»

انقلابی بودن یعنی   «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن»


  بر اساس تعریف جامع؛

انقلابی کسی است که اعتقاد نظری و فکری و التزام عملی فعال دارد. اما در عبارات رهبری کسانی که در هر دو بعد عمل و نظر، در میدان انقلاب حضور دارند به آن‌ها «انقلابی مثبت» می‌گویند. حتی کسانی که در دوره‌ای انقلابی نبوده اند، ولی حالا به تمام معنا انقلابی هستند آن‌ها هم انقلابی مثبت هستند. اما کسانی که به لحاظ فکری و نظری انقلاب را قبول دارند، اعتقاد دارند؛ ولی پای عمل که وسط می‌آید متوقف می‌شوند، اهل جبهه نیستند، اهل حضور نیستند، اهل حمایت نیستند، قاعدتاً این آدم‌ها دیگر انقلابی نیستند، اما ایشان با همان مبنای جذب حداکثری این‌ها را هم داخل در صف انقلابی می‌کند و با عنوان «انقلابی منفی» از آن‌ها یاد می‌کند.

بر این اساس افرادی که خود را انقلابی مطرح میکنند باید در نظر و عمل پایبند به تعاریف و شاخصه هایی باشند که حضرت آقا فرموده اند .


توجه کنیم

انقلابی گری به ریش گذاشتن و دکمه های پیراهن  را بستن و یقه ملایی پوشیدن نیست .

انقلابی گری عضو احزاب سیاسی اصولگرایی بودن صرف نیست

هستند و بودند کسانی که در احزاب مختلف اصولگراها فعالیت داشتند و چه بسا مسئولیت نیز داشتند ولی بابررسی دلسوزان اون افراد نفوذی ازآب در آمده اند پس انقلابی گری را باید در عمل افراد دید نه ظاهر افراد !!!!


 

مجلسی ها تعطیل شدند ....

دیشب آقای پزشکیان در گفتگوی خبری شبکه 2 تاکید میکرد که دولت بخاطر کرونا هر روز باید جلسه برگزار کند و خیلی هم از عملکرد دولت شاکی بود اما نمی دانم مجری برنامه چرا از ایشان نپرسید که چرا مجلس در اسفند 98 جلسات هفتگی خود را برگزار نکرد و بودجه را بدون بررسی به شورای نگهبان فرستاد؟؟؟؟؟

و هنوز هم کارگران مشغول کارند ....

جناب آقای پزشکیان یکی به میخ و یکی به نعل نزنید لطفا ......    رطب خورده چون کند منع رطب

مجلسی که در این اواخر میتوانست همه را دور هم جمع کند و راهکار اساسی برای دولت بدهد خودش را تعطیل کردو راحت شد و رئیس جمهور هم که خدا حفظش کند در سیل در قشم بسر میبرد و در  جریان کرونا از خانه بیرون نمی رود

وهمه انتظار دارند که مردم خودشان به درد هم برسند آنوقت این مجلس و دولت کجا به درد این مردم خواهند رسید خدا میداند و بس البته خود کرده را تدبیر نیست.

این انتخاب خود مردم هست که این دولت بی تدبیر  و این مجلس همیشه تعطیل را انتخاب کرده اند ومردم  لزوما نمی دانستند که اینها  اینقدر بیخیال و .... باشند 



چرا باید توهین به دولت دهم مجاز اما به دولت یازددهم و ... حرام باشد ؟؟؟؟؟؟

 اتفاق روز قدس  (شعار علیه رئیس جمهور) کار ناپسندی بود که هیچ کس از آن دفاع نمی کند. ولی ببینید چه کار بدی است علیه یک رئیس جمهور منتخب اینگونه رفتار شود.

▫️ 

در سال ۸۸ شماها نه علیه رئیس جمهور وقت بلکه علیه کل نظام اینگونه رفتار کردید.کسانی که دنبال پیراهن عثمان درست کردن هستند آن موقع یا در صف شعار دهندگان بودند یا آنها را تشویق می کردند ، یاساکت بودند و دردل خوشحال.


▫️رفتار اعضای دولت و توئیت های بیش از حدشان نشان از یک نگرانی می دهد . نگران این جمله آقای روحانی که گفته بود : بعضی در انتخابات " گیوه بر نکشیدند " و حالا می خواهند جبران کنند تا در دولت بعد جزء کنار گذاشته شدگان نباشند.
▫️راستی در انتخابات ، آقای روحانی کل ۳۸ سال نظام را زیر سوال برد و توهین کرد . آن موقع به نظرم توئیتر فیلتر بود که اینها گیوه شان را بر نکشیده بودند تا از کشور و نظام مظلومشان دفاع کنند...!