مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

تنها ترین زن در قران

آیا میدانید؟ 

تنها زنی که نامش در قرآن آمده حضرت مریم سلام الله علیه می باشد که نام ایشان ۳۴ مرتبه در قرآن ذکر شده است. 

 

امام رضا (ع)

  

زندگی نامه  

مسلمانان جهان درسال 148 هـ ق، هدیه ای بزرگ و الهی را دریافت نمودند و آن میلاد هشتمین حجت خدا بود، نام مبارکش علی، لقب مشهور آن حضرت، رضا و کنیه معروف ایشان، ابوالحسن است. پدر بزرگوارش، امام موسی بن جعفر (ع)، هفتمین امام شیعیان و مادر آن حضرت بانویی پاکدامن و پرهیزکار به نام تکتم که بعدها طاهره نامیده شد. همسر مکرمه حضرت رضا علیه السلام اُمّ ولًد مادر امام جواد (ع) است. 


امام رضا (ع) دانش خود را از جدش پیامبر خدا(ص) به ارث برده و سرچشمه جوشانی از علم و فضیلت بود که تشنگان دانش و معرفت از فیض او بهره می بردند و تشنگی خود را برای فهم مشکلات و حل معضلات، بدو فرو می نشاندند.
تاریخ، بسیاری از مناظرات علمی، و مباحثات فکری آن حضرت (ع) را، که موجب پیروزی بر دشمنان اسلام شده، برای ما بیان کرده است، و نیز افاضات آن حضرت را در انواع دانشها، که مورد استفاده بزرگان علم و رجال فکر قرار گرفته ، شرح داده است.
از امام موسی بن جعفر(ع) روایت شده است، که به فرزندان خود می فرمود:
این برادرتان، علی بن موسی، عالم آل محمد(ص) است، مسائل دین خود را از او بپرسید، و آنچه به شما می گوید نگهدارید، زیرا من بارها از پدرم، جعفر بن محمد، شنیدم که می فرمود: عالم آل محمد در صلب توست، و ای کاش من او را دیدار می کردم، و او با امیرالمؤمنین، علی همنام است   

 

این هم یک کرامت از امام رضا (ع) تقدیم به شما خوبان

محدث نوری (ره) در کتاب دارالسلام نوشته است:« یکی از خدام حرم رضوی، هنگامی که در رواق « دارالحافظ» نوبت استراحت خود را سپری می کرد به خواب رفت در عالم رؤیا مشاهده نمود که در حرم باز شد و امام علی بن موسی الرضا(ع) از آن در رو به سوی او آورد و به او فرمود ، از خواب برخیز و از خادمان حرم بخواه تا مشعلی را بالای گلدسته روشن نگاه دارند، زیرا گروهی از زائران عرب بحرین به زیارت من می آیند ولی در منطقة «طرق» به دلیل تاریکی شب پوشیده شدن جاده به وسیلة برف، راه را گم کرده اند، مشعل را بالای گلدسته روشن نگاهدارید تا مگر آنها با دیدن آن جهت راه را تشخیص دهند، علاوه بر این به متولّی حرم بگو جمعی از خادمان را با مشعل به سوی منطقه طُرُق روانه کند و به استقبال زائران برود.
خادم از خواب بیدار شد و آنچه امام در خواب فرموده بود انجام داد. متولّی حرم با جمعی از خادمان مشعلها را روشن کرده و به سوی طرق – که مسیر نیشابور به مشهد واقع شده و در یک منزلی قدیم مشهد قرار گرفته بود – حرکت کردند و سرانجام توانستند در آن شب برفی، سرد و طوفانی ، زائران عرب زبان بحرین را پیدا کنند و مورد استقبال قرار دهند. پس از آن که زائران از نگرانی و خطررهایی یافتند، سرگذشت خود را چنین باز گفتند:
« و ما به سمت مشهد در حرکت بودیم که برف و سرما شدت گرفت ، هوا طوفانی شد به طوری که از یک سو راه را گم کردیم و از سوی دیگر به خاطر سردی هوا ، دست وپای ما بی حس شد و قادر به حرکت نبودیم، زمینگیر شدیم و برای مرگ آماده شدیم و دور هم حلقه زدیم و فرشی را روی سر خود افکندیم تا مگر قدری از سرما کاسته شود، شرایط سخت و توان فرسایی بود و برخی می گریستند.
در میان ما مرد صالح و شایسته ای حضور داشت که به دلیل خستگی و چه بسا سرما، در آستانه خواب قرار گرفت و در همان شرایط حضرت رضا (ع) را ملاقات کرد که به او فرمود:
برخیزید و به راه ادامه دهید ، من گفته ام تا بر فراز گلدسته مشعلی روشن کنند، شما به همان سو حرکت کنید ، گروهی از خادمان نیز به استقبال شما می آیند. این بود که ما برخاستیم و با امید به راه رفتن ادامه دادیم، تا این که وعده آن امام رئوف و مهربان تحقق یافت و با شما روبرو شدیم».
لازم به یاد آوری است که نقل این گونه رخدادها بدان معنی نیست که خواب هر کس را باور کنیم، زیرا به طور کلی، خواب به دو دستة خوابهای صادق و دروغ تقسیم می شود. علاوه بر این برخی افراد نا آگاه یا فرصت طلب برای فخر فروشی یا اهداف نادرست دیگر به دروغ ، خواب هایی را نقل می کنند و حتی از مردم می خواهند آن را برای دیکران بازگویند یا بنویسند. زائران محترم باید بدانند که خوابهای صادق و راست، دارای نشانه های صدق است ، همانند خوابی که خادم امام رضا (ع)دراین واقعه دیده بود و نشانه قطعی نوشته می شود پذیرفتنی نیست. باید مطالب دینی و حتی این گونه مسایل را از دانشمندان دینی دریافت که پرهیزکارند و پیش از هرچیز درستی و یا نادرستی هر نکته و مطالبی را از آنان پرسید ، زیرا شیطان صفتها و فرصت طلبها همیشه می کوشند از هر راهی به ایمان و اعتقاد مردم آسیب رسانند. خواب و رویای درست چنین ویژگیهایی را داراست:
 دارای نشانه های صدق خارجی است. 
با باورهای دینی و قرآنی سازگار است
 با احکام و برنامه های دینی همسازی دارد. 
دانشمندان و کارشناسان آن را تأیید می کنند.
از این رو هرگاه یکی از این نشانه ها درنقل خواب نباشد به آن خواب اعتنا نمی شود و نباید آن را باز گفت.
 

استقبال از مسئولان سیاسی کشور

امروز پنج شنبه ۹/۸/۸۷ فرودگاه بین المللی بوشهر 

مراسم استقبال رسمی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور 

جناب آقای پور محمدی 

باحضور ابوالفضل قضایی 

 

 

ابوالفضل در جمع استاندار و مدیران ارشد استان    

  

ابوالفضل در حال خوش آمد گویی

  

تشکر آقای پور محمدی  از ابوالفضل  

    


 

ضمنا ابوالفضل استقبال از وزیر نفت جناب آقای نوذری را در بهمن ماه سال گذشته در کارنامه خود دارد

رئیس مذهب جعفری(امام صادق علیه السلام)

بچه های عزیز  

امروز شنبه چهارم آبان برابراست با ۲۵ شوال سال قمری که در چنین روزی امام جعفر صادق (ع) به شهادت رسیدن . این امام بزرگوار خدمات ارزنده ای به اسلام نموده است و شاگردان بزرگی داشت که هر کدام سر آمد علم زمان خود بودن مثل جابربن حیان .  

بچه های عزیز  بیشترین حجم روایات، احادیثی است که از امام صادق (ع) نقل شده است، اهمیت مطالب گفته شده از جعفر بن محمد (ص) به میزانی است که شیعه به ایشان منسوب شده است: ”شیعه جعفری“. 

دلیل اینکه این امام را رئیس مذهب شعیه میدانند بخاطر کثرت فراوان افرادی است که احادیث ایشان را نقل کرده اند و تعداد انها بش از چهار هزار نفر است و تعداد از انها از اهل سنت می باشند مثل مالک بن انس + ابوحنیفه و ... و دلیل دیگر اوضاع آن موقوع بوده که یک حکومت در حال فرو پاشی و تشکیل یک حکوکمت دیگر بوده است که امام نهایت استفاده از این فرصت نموده است و مطالب زیادی را توسط شاگردانش انتشار داد

یکی اینکه از دیگر ائمه عمر بیشتری نصیب ایشان شد و ایشان با شصت و پنج سال عمر شیخ الائمه محسوب می شود و از این مدت۳۴ سال امامت مسلمین را برعهده داشتن  

این امام بزرگوار در راستگویی شهرت داشتن امیدوارم ما هم از ایشان یاد بگیریم که همیشه راستگو و درست کردار باشیم . 

این مطلب را از گفته های شریف ایشان هدیه می کنم به شما خوبان 

در قیامت هیچ عملی برتر و گرامی تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست 

وسائل الشیعه ج۴ص۲۸ 

حسود قبل از آنکه به محسود ضربه ای بزند به خودش ضرر رسانده است

شرح غرر الحکم ۱ ح ۱۰۱۷ 

شستن ظرفها .جارو کردن حیاط و اطراف منزل سبب جلب روزی می شود. 

میزان الحکمه ج۱۰ص۹۴

دوست بد

 سلام به همه دوستان گلم . یک ماه از سال تحصیلی به سرعت تمام شد و من توانستم تاکنون هشت تا بیست بگیرم و یک ژتون امتیاز . چون در مقابل هر پنج ۲۰ یک ژتون به ما می دهند  تا از بانک جوایز مدرسه هر چه دلمان خواست برداریم 

درسها خیلی خوب پیش می روند و بابا و مامانم راضی و خوشحال هستند. 

راستی یک قصه دو قسمتی برایتان می نویسم 

روزی یک پسر بد همراه با دوستان بدش بهترین دوستش را که همیشه به او محبت می کرد رها کرد و دل دوستش را شکست . بعد به دوستانش گفت :(( به او سنگ پرت کنیم .)) و حسابی دوستش را کتک زد و برای همیشه با دوستش دشمن شد .....ادامه دارد