مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

مادر

با مدیریت ابوالفضل قضایی+بابام

مراسم بعد از خطبه غدیر خم :

 بیعت مردان

با پایان یافتن خطابه،مردم به سوى پیامبر(ص)و امیر المؤمنین(ع)هجوم آوردند،و با ایشان به عنوان بیعت دست مى‏دادند و تبریک و تهنیت مى‏گفتند.

پیامبر(ص)دستور دادند تا دو خیمه بر پا شود.در یکى خود جلوس فرمودند و به امیر المؤمنین (ع)دستور دادند تا در خیمه دیگر جلوس فرماید.مردم دسته دسته در خیمه پیامبر(ص)حضور مى‏یافتند و پس از بیعت و تبریک به خیمه امیر المؤمنین(ع)مى‏آمدند و به عنوان امام و خلیفه بعد از پیامبرشان با حضرتش بیعت مى‏کردند و با لقب«امیر المؤمنین»بر آنحضرت سلام مى‏کردند،و این مقام والا را تبریک و تهنیت مى‏گفتند.برنامه بیعت و تهنیت تا سه روز ادامه داشت و حضرت این مدت را در غدیر اقامت داشتند.

مسئله جالب در این بیعت آن بود که کسانى که در غدیر پیش از همه با امیر المؤمنین بیعت نمودند و خود را از دیگران جلو انداختند که زودتر از همه بیعت خود را شکستند و پیمان خود را زیر پا گذاشتند.

جالب اینکه عمر بعد از بیعت، این کلمات را بر زبان مى‏راند:«افتخار برایت باد،گوارایت باد،اى پسر ابى طالب!خوشا بحالت اى ابا الحسن،اکنون مولاى من و مولاى هر مرد و زن مؤمنى شده‏اى»!

بیعت زنان
از طرف دیگر،پیامبر (ص)دستور دادند تا ظرف آبى آورده و پرده‏اى بر روى آن زدند.امیر المؤمنین(ع)دست خود را در ظرف آب نهاده و زنان در سوى دیگر پرده با قرار دادن دست خود در ظرف آب،با آنحضرت بیعت کردند.

یاد آورى مى‏شود که حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیها السلام در غدیر حضور داشتند،و کلیه همسران پیامبر(ص)نیز در آن مراسم حاضر بودند.
نظرات 2 + ارسال نظر
ارنواز دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 17:19

درود ابوالفضل جان


عیدت مبارک
مطالبت جالب و آموزنده بود

موفق باشی عزیزم

متشکرم

رهگذر سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 12:39

خدا کند که مرا با خدا کنی آقا / زقید و بند معاصی رها کنی آقا
دعای ما به در بسته میخورد ایکاش / خودت برای ظهورت دعا کنی آقا ...

سلام بر برادر دوست داشتنی آقا ابوالفضل.انشالله که خوب و خوش و موفق باشی.
من تازه با وبلاگت آشنا شدم.توفیق باشه دوباره خدمت میرسیم.
دعا فراموش نشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد